فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

موبایل بیشتر,دستشوئی کمتر!

موبایل بیشتر,دستشوئی کمتر!



در گزارش سازمان ملل آمده است: هندی‌ها بیش‌تر از دست‌شویی‌ به تلفن همراه دسترسی دارند.
در حال حاضر تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور هند به 563 میلیون و 730 هزار نفر رسیده است که تقریبا نیمی‌از جمعیت 1.2 میلیاردی این کشور را شامل می‌شود.

 
اما در تحقیقاتی توسط دانشگاه سازمان ملل انجام شده است مشخص شد فقط 366 میلیون یا یک سوم جمعیت این کشور در سال 2008 به سیستم فاضلاب شهری و سرویس‌های بهداشتی سالم دسترسی داشته اند.

ظفر آدیل مدیر دانشگاه سازمان ملل در این باره گفت : واقعا باعث تاسف است که کشوری که نیمی‌از جمعیتش تلفن همراه دارند نمی‌تواند نیازهای اولیه برای دسترسی به سرویس بهداشتی خود را فراهم کند.
آقای آدیل که مدیر موسسه آب ، سلامت و محیط زیست دانشگاه سازمان ملل در شهر همیلتون است در این باره گفت: دسترسی به سرویس‌های بهداشتی و سیستم آب و فاضلاب می‌تواند جان بسیاری از افراد خصوصا جوان‌ها را نجات داده و به کشور هند و دیگر کشورهای مشابه کمک کند تا حدی فاصله خود را از فقر گریبان گیرشان زیاد کنند.
عدم دسترسی به این امکانات یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های مربوط به آب است که در طول سه سال گذشته بیش از 4.5 میلیون کودک زیر پنج سال را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است.

در این گزارش آمده است که ساخت یک دستشویی به همراه مواد اولیه و نیروی کار نزدیک به 300 دلار هزینه دربر دارد.
آدیل در این باره گفت : به ازای هر دلاری که صرف بهبود خدمات و سرویس‌های بهداشتی می‌شود 34 دلار برگشت داده می‌شود که دلیل آن نیز کاهش هزینه‌های مرتبط با فقر ، هزینه‌هیا مربوط به سلامت و بهبود تولید است.
او بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی را یک فرصت اقتصادی و بشردوستانه در بسیاری از کشورهای جهان دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد