فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

آیا میدانید؟؟؟؟(جدید)



آیا میدانید؟؟؟؟(جدید)




آیا میدانید «تورتوگا» کجاست؟
تورتوگا یا جزیره لاکپشت دریایی، جزیره ای از مجمع الجزایر هائیتی به وسعت 180 کیلومتر مربع است که در قرن هفدهم میلادی پایگاه دزدان دریایی کارائیب بود.

لقب «شوالیه» در کدام کشور به کار میرود؟
در انگلستان از قدیم رسم بوده است که هر کس خدمات ویژه و درخور توجه برای وطنش انجام دهد، ملکه یا پادشاه او را به لقب «شوالیه» مفتخر میکند و از آن پس، جلوی اسم او واژه (sir) به طور رسمی قرار میگیرد.



کریستف کلمب چگونه آمریکا را کشف کرد؟
در سال 1942 میلادی، ماجراجوی ایتالیایی به نام کلمب موفق شد به ملکه و پادشاه اسپانیا بفهماند که بین اروپا و سرزمین هند یک راه دریایی مستقیم وجود دارد. او با سه فرزند، کشتی اسپانیا را ترک کرد و سه ماه بعد در جزایر باهاما، پا به خشکی گذاشت. نکته جالب اینجا است که تصور میکرد به هند غربی رسیده است و ساکنان برنزه رنگ آن هندو هستند! در حالی که او قاره آمریکا را کشف کرده بود و آن مردم، سرخپوشان آمریکا بودند!

برادران ویتالی چه کسانی بودند؟
بد آوازه ترین راهزنان دریای شمال بالتیک، برادران ویتالی بودند که شهر ویزبی در جزیره گوتلند تا سال 1398 قلعه و قرارگاه اصلی آنان در دریای بالتیک بود.

«استونهنج» چیست؟
مجموعه ای سنگی که حدود سالهای 2800 قبل از میلاد در جنوب انگلستان بنا شده و طبق محاسبات پژوهشگران این تأسیسات، در واقع رصدخانه عظیمی برای مشاهده و رصد حرکت خورشید و ماه است .

آیا میدانید «نیوتن علم زیست شناسی» کیست؟
عده ای از دانشمندان، داروین را نیوتن علم زیست شناسی مینامیدند. او فرضیه تکامل انسان را مطرح کرد. کتاب مشهور او «اصل انواع» نام دارد.

هیولای «لاکنس» چیست؟
لاکنس دریاچه ای در اسکاتلند است که میگویند یک موجود هیولایی در آن زندگی میکند. نخستین بار در سال 1565 میلادی، گزارشی در مورد حمله این هیولا که سه مرد را به قتل رسانده، ارائه شد. پژوهشگران آخرین بار در سال 1987 با 25 قایق موتوری تمام دریاچه را بررسی کردند، اما هیچ اثری نیافتند.

آیا آدمبرفی در کوههای هیمالیا واقعیت دارد؟
آدمبرفی یا «یتی» موجودی خیالی است که سالها در مورد وجود آن در کوههای هیمالیا، تحقیق و پژوهش شده است و عده ای از مردم که وجود این میمون نما را با دو متر قد و بدنی پشمالو توصیف کرده اند، هنوز نتوانسته اند آن را ثابت کنند. جانورشناسان علائم مربوط به جای پای آن را متعلق به خرس تبّتی میدانند که همین مشخصات را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد