فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

سفر به تایلند و راهنمای هزینه ها




سفر به تایلند و راهنمای هزینه ها 



تایلند قطب گردشگری جنوب شرقی آسیا است. بیشتر افراد با هدف گردش در شرق آسیا به صورت هوایی به "بانکوک"، پایتخت تایلند، سفر می­‌کنند. تایلند با بهره‌مندی از منابعی چون جنگل‌های باشکوه، سواحل معروف، بهترین غواصی در دنیا و همچنین ارزان قیمت بودن، گردشگران زیادی را به خود جذب می­‌کند. شما می­‌توانید مهمانسراهایی بسیار ارزان­ قیمت پیدا کنید. درحالیکه درست در کنار آن­‌ها هتل­‌های تفریحی گران قیمت وجود دارند. با وجود همه‌ی این تفاوت‌ها، یافتن استراحتگاهی با قیمت مناسب، امکان‌­پذیر است. سفر در تایلند آسان است. این کشور برای یک مسافرت ساده و کم خرج بسیار مناسب و راحت است. بنابراین هنوز هم روی نقشه‌­ی جهان می­‌توان جایی را پیدا کرد که به دور از شلوغی و گرانی، مقصد خوبی برای سفر باشد. کشور تایلند در همه جای جهان شناخته شده است. وقتی نام این کشور به میان آورده می­‌شود، در ذهن همه، مناظر زیبا، سواحل، جنگل­‌ها و غذای آنجا تداعی می‌شود.


بقیه در ادامه مطلب


  

هزینه‌های معمول

 محلی برای ماندن

بخش شمالی کشور تایلند از شهر بانکوک و شهرهای جنوبی ارزان‌تر هستند. شما می­‌توانید مسافرخانه­‌هایی ارزان­ قیمت با اجاره‌­ای درحدود شبی ۳۰۰ بات (۵.۵ پوند) در شهر و ۲۰۰ بات (۴ پوند) در اطراف شهر پیدا کنید. اگرچه در شهرهای بزرگ همچون بانکوک و چیانگ مای، اجاره‌ی اتاق شبی ۴۰۰ بات (۷.۵ پوند) است، اجاره‌ی اتاقی در جزیره‌ها که مجهز به تهویه­‌ی هوا نیز باشد، به شبی ۶۰۰ بات (۱۱.۵ پوند) می‌­رسد. اجاره­ خانه‌های ییلاقی نیز همین مقدار است. هزینه­‌ی هتل‌ها از شبی ۱۳۵۰ بات (۲۶ پوند) شروع می­‌شود. هزینه­‌ی اقامتگاه‌های بزرگ و خانه­‌های ییلاقیِ ساحلی از شبی ۱۷۰۰ بات (۳۳ پوند) شروع می­‌شود. کرایه­‌ی خوابگاه‌­هایی که در سراسر کشور وجود دارند، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بات (۲ تا ۳ پوند) برای هرشب متغیر می­‌باشد. مکان‌های مورد علاقه­‌ی من برای اقامت در تایلند، میهمانخانه‌ها­ی سوک۱۱ و چادا در بانکوک، بی اند بی و جولیز درچیانگ مای و پو در کولایپ می­‌باشد.


غذا

در تایلند غذا بسیار ارزان است. غذاهای فوری و یا غذاهای دستفروشان، تنها ۲۰ بات (۰.۳ پوند) است و در صورتی که یک وعده غذای کامل بخورید، هرینه‌­ی آن تنها ۳۰ تا ۳۵ بات (نیم پوند) می­‌شود. در حالی که تنها به غدای محلیِ دستفروشان اکتفا کنید، هرروز معادل ۱۲۰ تا ۱۷۰ بات (۲ تا ۳.۵ پوند) هزینه­‌ی کل وعده‌های غذایی خواهد شد. بیشتر غداهای غربی ( مثل انواع برگر، پیتزا و پاستا) بسته به نوع رستوران بین ۱۷۰ تا ۳۴۰ بات (۳.۵ تا ۶.۵ پوند) می­‌باشد. از آنجاییکه غذا ارزان است، برای خرید سالاد و یا میوه نیز پول کمی نیاز است. هر شهر نیز غذایی مخصوص به خود را ارائه می­‌دهد.

حمل و نقل

همانند همه‌­ی چیزها، در تایلند حمل و نقل نیز ارزان است. هزینه­‌ی اتوبوس‌های محلی تنها ۸ بات (۰.۱ پوند) است. هزینه­‌ی مترو و ترن‌های هوایی در شهر بانکوک ۱۵ تا ۵۰ بات (۰.۱ تا ۱ پوند) و هزینه‌­ی تاکسی­متر­ها ۶۰ تا ۱۰۰ بات (۱.۵ تا ۲ پوند) است. توک توک­ها (موتور سه چرخه) گران‌تر هستند. هزینه‌­ی هربار سوار شدن ۱۰۰ تا ۲۳۵ بات (۲ تا ۴.۵ پوند) است. تاکسی­‌های موتوری که در سراسر کشور وجود دارند، در مسیرهای کوتاه استفاده می­‌شوند و هزینه­‌ی آنها تا ۳۵ بات ( نیم پوند) است (قیمت توافقی است). قیمت قطارها نیز ارزان است.  هزینه­‌ی آن­‌ها در طول روز ۵۰ بات (۱ پوند) و هنگام شب هزینه­‌ی قطارهای کلاس ۲ و بدون تهویه از ۵۷۵ بات (۱۱.۵ پوند) شروع می‌شود. قیمت قایق‌ها نیز از ۲۵۰ تا ۴۷۵ بات (۴.۵ تا ۹ پوند) است. ( توجه داشته باشید که استفاده از پکیج‌های اتوبوس/قایق به صرفه‌تر از پرداخت جداگانه برای آن­‌ها است.

فعالیت‌ها

هزینه­‌ی تورهای روزانه بسته به نوع فعالیت بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ بات (۹.۵ تا ۲۳ پوند) است. ( این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که گروهی رفت و آمد کنید، به صرفه‌­تر است). هزینه‌­ی بیشتر پارک­‌ها و موزه­‌های ملی از ۵۰ تا ۱۰۰ بات ( ۱ تا ۲ پوند) است. هزینه‌­ی دوره‌های غواصی (PADI) نیز در حدود ۱۰،۰۰۰ تاب (۱۹۴ پوند) است.

(معمولا شامل اقامتگاه نیز می­‌باشند).

نکاتی برای کم کردن هزینه‌ها

محلی باشید

 راحت­‌ترین راه برای کم کردن هزینه‌ها، محلی بودن است. از اتوبوس‌ها و نوشیدنی­‌های محلی استفاده کنید و از دستفروشان غذا بخرید. هزینه­‌ی ماهانه­‌ی زندگی در بانکوک حدود ۷۷۵۰ بات (۱۵۰ پوند) در ماه است. این هزینه در اطراف شهر کمتر است. در صورتی که در میهمان‌خانه‌­های ارزان­‌قیمت سکونت کنید و از دستفروشان غذا تهیه کنید، هزینه­‌ی یک روز زندگی تنها ۳۳۵ بات (۶.۵ پوند) است.

از غذای دستفروشان استفاده کنید

از اسم آن نترسید! غذایی کاملا سالم است. حتی سالم­‌تر از غذای رستوران­‌ها . اگر سالم نبود، اکثر مردم تایلند از آن استفاده نمی‌­کردند. شما می‌­توانید بهترین غذاهای تایلند را درخیابان­‌ها پیدا کنید. غذاهایی که هزینه‌­ی آن­­‌ها بسیار کمتر از رستوران ها است.


از ساعات تخفیف استفاده کنید

در تایلند ساعات زیادی برای تخفیف وجود دارد که در آن­‌ها انواع نوشیدنی­‌ها را با تخفیف ارائه می­‌‌هند و یا به ازای یک نوشیدنی، ۲ عدد دریافت خواهید کرد.

نوشیدنی‌­های خود را از فروشگاه­‌های زنجیره­ای ۷-ایلِوِن (7Eleven) تهیه کنید

با تهیه‌ی نوشیدنی از این فروشگاه­‌ها می­‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌­های خود بکاهید. شما می­‌توانید با ۳۵ بات (نیم پوند) نوشیدنیِ موردنظر خود را از این فروشگاه­‌ها تهیه کنید. درحالیکه همین نوشیدنی در رستوران‌­ها ۱۰۰ تا ۱۷۰ بات (۲تا ۳ پوند) ارائه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد