نکاتی برای برقراری رابطه ی هر چه بهتر فروشندگان با مشتری





روانشناسی


نکاتی برای برقراری رابطه ی هر چه بهتر فروشندگان با مشتری


بخش اول 


▫️ بسیاری اوقات در گفت‌وگو با مشتری‌ها، پرسش‌ها و صحبت‌هایی پیش کشیده می‌شود که فروشندگان معمولی، پاسخ‌هایی کلیشه‌ای و اغلب نچسب به آنها می‌دهند. امافروشنده نابغه چگونه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند؟ پانزده جملۀ شگفت‌انگیز آنها را در ادامه می‌خوانید.


بقیه در ادامه مطلب 


 


 


▫️ ۱ - فروشندگان معمولی می‌گویند: نمی دانم .

فروشندگان نابغه می‌گویند: متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم .



▫️ ۲ - فروشندگان معمولی می‌گویند: جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی شود .

فروشندگان نابغه می‌گویند: اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌توانیم رضایت شما را جلب کنیم .



▫️ ۳ - فروشندگان معمولی می‌گویند: خونسرد باشید .

فروشندگان نابغه می‌گویند: من از شما عذرخواهی می‌کنم .



▫️ ۴ - فروشندگان معمولی می‌گویند: این که تمام شده؛ چرا این یکی را نمی‌برید؟

فروشندگان نابغه می‌گویند: شاید از این جنس هنوز در انبار داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم .



▫️ ۵ - فروشندگان معمولی می‌گویند: ساعت کار ما تمام شده .

فروشندگان نابغه می‌گویند: تعطیلی فروشگاه ساعت … و شروع به کار آن ساعت …. است. آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟



▫️ ۶ - فروشندگان معمولی می‌گویند: خرید شما همین است ؟

فروشندگان نابغه می‌گویند:  آیا این محصول را هم دیده‌اید که همراه با کالایی که شما خریده‌اید استفاده می‌شود ؟ یا : آیا تا به حال از فلان کالای ما استفاده کرده‌اید ؟



▫️ ۷ - فروشندگان معمولی می‌گویند: چیزی که می‌خواهید آن طرف است .

فروشندگان نابغه می‌گویند: لطفا با من بیایید؛ به شما نشان می‌دهم که کجاست .