فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

گفتگوی اختصاصی با "تهی" و آهنگسازش ABZ - قسمت دوم

گفتگوی اختصاصی با "تهی" و آهنگسازش ABZ - قسمت دوم


بعد از انتشار قسمت اوّل مصاحبه با «حسین تهی» و آهنگساز ایشان «ABZ» و استقبال مخاطبان سایت، امروز قسمت دوم این گفتگو را برای شما آماده کرده‌ایم. امید است این قسمت نیز مورد توجّه شما عزبزان قرار گیرد. پیشاپیش از همراهی صمیمانه‌ی شما سپاسگزارم.



ادامشو میخوای پس برو به ادامه مطلب

بعد از انتشار قسمت اوّل مصاحبه با «حسین تهی» و آهنگساز ایشان «ABZ» و استقبال مخاطبان سایت، امروز قسمت دوم این گفتگو را برای شما آماده کرده‌ایم. امید است این قسمت نیز مورد توجّه شما عزبزان قرار گیرد. پیشاپیش از همراهی صمیمانه‌ی شما سپاسگزارم.

 

PM- همه‌ی ما می‌دونیم که حسین تهی طرفدارهای زیادی داره... آیا این شهرت واست دردسر سازه؟ از این که نگاه ها روت باشه چه احساسی داری؟ آیا از جمع فراری هستی یا نه؟ و اینکه برخوردت با مردم چه جوریه؟

Ø: صد‌درصد می‌تونم بگم تنها امید زنده بودنم کارمه و قطعاً تنها امیدی که باعث میشه بخونم مردمی هستن که این آهنگ‌ها رو گوش میدن... اگر ما وقتی می‌ذاریم و حالا زحمتی می‌کشیم و کاری رو می‌خونیم، صددرصد به خاطر مردمه و وقتی لطف و حمایت و ابراز محبّت‌های مردم رو، چه از طریق اینترنت و ایمیل یا توی کنسرت‌ها و خیابون و ... می‌بینیم واقعاً امید و انرژی برای کار در آینده می‌گیریم.

مردم انگیزه‌ی من هستن و خیلی زیاد از دیدنشون خوشحال میشم. چون هدف من شخصاً کسب محبوبیّته نه معروفیّت... و این‌ها فلسفه‌ای جداگانه داره و عقیده دارم اگر از مردم و برای اونا باشی و پا‌به‌پاشون حرکت کنی و بخونی موفقّی. حالا شاید یه نفر غمگین باشه و با یکی از آهنگ‌های غمگین من تو شرایط خاصّ خودش انس بگیره و یه نفر دیگه شاد باشه و از آهنگ‌های شادم لذّت ببره و یا یکی حرف دلش رو تو یکی از آهنگ‌هام بشنوه... حتّی یک نفر هم برای من کافیه و همون یک نفر اگر تو کلّ دنیا من رو دوست داشته باشه، من به کارم ادامه میدم و با امید و انرژی سابق و حتّی بیش ار پیش جلو میرم!

 

PM- از وقتی تو سایت اعلام کردیم که قراره باهات مصاحبه کنیم، تعداد زیادی ایمیل گرفتیم و طرفداراهات سوال‌های زیادی واسمون فرستادن که مقداریش رو مطرح کردم، یه سوال تقریبا تو همه ی ایمیل ها مشترک بود و اون اینه: راه ارتباطی باهات چیه؟ اگه ممکنه ایمیل آدرس و وب‌سایت شخصیت رو برای طرفدارها و کسایی که کار‌هات رو پی‌گیری می‌کنن و قصد دارن باهات ارتباط داشته باشن اعلام کن.

Ø: وب‌سایت شخصی من htohi.com هست. از طریق سایتم می‌تونن راجع به همه‌ی کارهام نظر بدن و از آهنگ‌ها، موزیک ویدئوها، کنسرت‌ها، عکس‌ها و اخبار من مطّلع بشن. «جا داره بگم که به تازگی وب‌سایت شخصی من با طرّاحی و مطالب جدید به دو زبان فارسی و انگلیسی قابل دسترسی هست که امکانات زیادی از جمله قابلیّت عضوگیری و انجمن‌های گفتگو به زبان فارسی به سایت اضافه شده. لازم می‌دونم در اینجا از اهورا (وب‌نگاران تکین)، مدیر سایت به‌خاطر زحمت‌های خیلی زیادی که می‌کشه تشکّر کنم و هم‌چنین از رضا تیموری و سیاوش، ادیتور شخصی عکس‌هام و فرید افشار، منیجر عزیزم هم خیلی خیلی ممنونم. » و ایمیل آدرس شخصی من هم raptohi@gmail.com این آدرس ایمیل در مقابل هرزنامه‌ها محافظت می شود. برای مشاهده آن نیاز به فعال کردن جاوا اسکریپت دارید. هست که باید بگم من همه ی ایمیل هارو تک تک می خونم, همه‌ش رو! روزی شاید 2 یا 3 هزار ایمیل به دست من می رسه و من وقتی رو که جدا از کارم واسه استراحت می ذارم به اون اختصاص میدم! درسته که ممکنه نرسم همه رو جواب بدم, ولی تمام ایمیل ها صددرصد خونده میشه و این جواب من به مردم عزیز چه کسانی که ایمیل می‌زنن و چه کسانی که از طریق‌های دیگه‌ای لطف دارن: "از صمیم قلب عاشقشووووووونم و بدونن که به خاطر انرژی مثبت و وجود اون‌هاست که می‌خونم و به راهم ادامه میدم، اگه یه روزی اونا من رو نخوان دیگه هیچ وقت نمی‌خونم..."


PM- چه زمانی که ایران بودی و چه بعد از خارج شدنت از ایران کنسرت‌های زیادی برگزار کردی و به جرئت می‌تونم بگم که همیشه هم کنسرت‌هات با استقبال زیادی رو‌به‌رو شده... حالا می‌خواستم ازت بپرسم که یه کنسرت رپ چه جوری باید برگزار بشه، با موزیک و سازها و اجرای زنده و یا با دی‌جی و از طریق پلی‌بک؟

Ø: خوب من تهران تو خیابون ولی‌عصر کنسرت داشتم، خارج از ایران هم تو دوبی و مالزی رو صحنه رفتم و خدا رو شکر مردم همیشه لطف داشتن و از همه‌ش استقبال کردن و هر بار سالن کاملاً پر شده... و اینکه من همیشه با آهنگسازم A.B.Z و گروه مخصوصم رو استیج میرم و به نظرم نیازی نیست که تو کنسرت رپ از موزیک زنده استفاده بشه، چون یه سری صداها تو این سبک موزیک هست که اصلاً نمی‌تونه با سازهای زنده و لایو اجرا بشه و فقط با کامپیوتر و کیبورد قابل اجراست. ‌پس به نظرم به خاطر حجم خیلی بالا و صداهای خاصّی که تو بیت رپ هست، میشه به دی‌جی و کیبورد و چند تا دستگاه دیگه که واسه این کار هست اکتفا کرد. چون کارایی بهتری هم داره و تمام خوانده‌های بزرگ رپ و حتّی R'nB دنیا هم همین روش رو دنبال می‌کنن و این جوری کنسرت با کیفیّت بالا و خیلی خوب اجرا میشه.


PM- برنامه‌ای هم برای کنسرت‌های آینده‌ات داری؟

Ø: برای کنسرت‌های آینده‌ام تو تمام کشورهای دنیا صحبت‌های زیادی شده و من فعلاً بیشتر منتظر می‌مونم تا انشاالله آلبومم دربیاد و بعد از اون تور کنسرت‌های اروپا و جاهای دیگه‌ی دنیا رو شروع می‌کنم تا بتونم مردم عزیز سراسر دنیا رو از نزدیک ببینم. چیزی که الان می‌تونم بگم اینه که قرارداهایی از کشورهای مختلف رسیده و دو تا از اون‌ها تا الان قطعی شده، «در تاریخ "12 فوریه 2010 (23 بهمن‌ماه)" همراه با اندی و افشین در سالن مجتمع تجارت جهانی دوبی کنسرت دارم و بعد از اون در تاریخ "20 مارچ 2010 (1 فروردین‌ماه)" که شب عید میشه در کنسرت بزرگ آرنا اوبرهاوزن آلمان همراه با خواننده‌های خوب و حرفه‌ای ایران از جمله: معین، شهرام صولتی، منصور، افشین، سپیده، سامی و ولی برنامه اجرا می‌کنم. این کنسرت باشکوه‌ترین کنسرت ایرانیه که هر سال به مناسبت سال نو همراه با برنامه‌های ویژه در آلمان برگزار میشه.»


PM- اگه ممکنه راجع به کار آخرت گل ناز که با همراهی فریدون اجراش کردی و بر خلاف اسمش مضمونی عرفانی داره یه مقدار برامون توضیح بده.

Ø: آهنگ گل ناز یه حسّ قلبی و آهنگیه که خودم شخصاً خیلی بهش علاقه دارم و با زمان بیرون اومدنش که ماه محرّم بود و مردم تو اون حال و هوای عرفانی بودن مناسبت داشت. الان دیگه همه می‌دونن که گل ناز برای «خدا» خونده شده و من با تمام احساسم این آهنگ رو اجرا کردم و به طور کلّی مضمونش این هست که ما همیشه موقع سختی و مشکلاتمون به یاد خدا میفتیم و با این حال خدا همیشه تو این شرایط زیر بال‌وپر ما رو می‌گیره و هیچ وقت دست رد به سینه‌ی ما نمی‌زنه... گل ناز رو همراه با فریدون آسرایی که یکی از خواننده‌های بسیار خوب کشورمون هست اجرا کردم و این کار رو هم مثل بقیّه‌ی آهنگ‌هام A.B.Z تنظیم کرده، گیتارش رو رامون زده و خوب شعر رپش رو هم که قطعاً خودم گفتم و شعر قسمت پاپ آهنگ از آقای کاکایی هست، تهیّه کننده و به اصطلاح «Exclusive Producer» کار 3F و اسپانسر موزیک ویدئو شرکت جهانی و بزرگ Club Cas هست. فکر می‌کنم توضیحات لازم رو داده باشم.


PM- استقبال زیادی هم از این آهنگ شده... از این موضوع که بگذریم می‌خواستم بپرسم الان که دوبی هستی می‌تونی با فکر بازتر، بهتر و راحت‌تر کار کنی یا تو هم مثل خیلی‌ها عقیده داری کار تو ایران و بین مردمش زندگی کردن در عین محدودیّت، خلاقیّت میاره؟

Ø: خدا رو شکر... خوب راستش خلّاقیّت من ربطی به ایران یا دوبی یا هر جای دیگه‌ی دنیا که زندگی کنم نداره، صددرصد الان دلم بیشتر از هر چیزی واسه ایران تنگ شده... واسه ایران اومدن و ایران موندن. ولی متاسّفانه با شرایطی که الان هست نمی‌تونم این کار رو انجام بدم. در کل به نظرم خلّاقیّت من ارتباطی با ایران بودن و ایران موندنم نداره، چون به هر حال همه جای دنیا ایرانی‌هایی داره که این انرژی رو چه از راه دور یعنی از طریق اینترنت و چه از نزدیک و در کنسرت‌ها واسه ادامه‌ی کار به من میدن و این امید هست که فکر من رو باز می‌کنه و باعث بروز خلّاقیّت میشه... و من وقتی که روند کاری خودم رو می‌بینم فکر می‌کنم از وقتی که از ایران بیرون اومدم به دلیل دلتنگی و انرژی‌های مثبتی که مردم عزیز ایران به من میدن حتّی کارهام پیشرفت هم داشته! البتّه نمی‌گم تنها دلیل پیشرفتم بیرون اومدن از ایرانه! شما هر جای دنیا که باشی اگر به عشق مردم بخونی، از مردم انرژی می‌گیری و فرقی نمی‌کنه کجا هستی،همیشه سعی می‌کنی برای اون‌ها خوب و جدید کار کنی و تو کارهات حرف دل مردم و اون چیزی که می‌خوان رو بزنی.


PM- با توجّه به این مسئله تصمیم داری دوبی بمونی و یا به کشور دیگه‌ای میری؟

Ø: هنوز مشخّص نیست چون به دلیل ضبط ویدئو کلیپ‌ها و برگزاری کنسرت‌ها کلّاً تو یه شهر نمی‌مونم، ولی چرا صددرصد به فکر این هستم که به کشور دیگه‌ای برم و امیدوارم آخرین کشوری که میرم ایران باشه!


PM- الان که دوبی هستی کارهات رو کجا ضبط می‌کنی؟ آیا استودیوی خاصّی هست؟ چون کیفیّت ضبط و میکس و مستر آهنگ‌هات خیلی بالاست!

Ø: من تو استودیوی یکی از دوستان خوبم آقای 3F! آهنگ‌هام رو ضبط می‌کنم و تمام کارهای میکس و مستر آهنگ‌های من رو ایشون انجام میده، می‌تونم بگم این استودیو یکی از بهترین‌ها و در واقع اوّلین استودیوی خاورمیانه هست و کارش هم که فوق‌العاده خوبه!


PM- یه عدّه عقیده دارن که رپ فارسی به طور کلی از دوران اوج خودش فاصله گرفته و به نوعی داره درجا می‌زنه، آیا با این نظریه موافقی؟

Ø: آخه بستگی داره به چی بگیم رپ فارسی و چه کسی رو رپر بدونیم، خواننده‌هایی هستن که واقعاً نمیشه اسم آثارشون رو رپ فارسی گذاشت. چون متأسّفانه یه سری کارها هستن که فقط به اسم رپ میان بیرون و واقعاً رپ رو خراب می‌کنن! این کارها رپ نیستن و به دلیل بیرون اومدن این‌جور کارها نمیشه گفت رپ افت کرده... الان خواننده خیلی زیاد شده و البتّه این بد نیست، به شرطی که طبق یه سری اصول و قواعد درست و حرفه‌ای پیش برن، دیدن پیشرفت و کار جدید از کسی بر خلاف خیلی از همکارها باعث افتخار من و حتّی هر ایرانیه! ولی خوب مثلاً یه سری از خواننده‌ها هستن که فقط واسه‌ی مهمونی و عروسی می‌خونن و به دلیل بازار گرمی و اینکه توی تعداد بیشتری از عروسی‌ها بخونن یا حتی فقط واسه اینکه یه چیزی خونده باشن و یه اثری به اسمشون ثبت بشه و معروف بشن آهنگ میدن. البتّه این‌جور خواننده‌ها هم واسه من قابل احترام هستن و نمی‌گم عروسی رفتن بده، ولی نباید تو ژانر رپ فارسی وارد بشن و خودشون رو به جامعه رپر معرّفی کنن. بهتره تو حیطه‌ی خودشون فعّالیّت کنن و اسم رپ رو خراب کنن. چون کاری که فقط به خاطر بازار و صرفا‍‍ً پول بدون هیچ زمینه‌ی احساسی بیرون بیاد و حرف دل نباشه، کار خوب و موفّقی از آب در نمیاد. ولی نه به نظر من کسانی که از قدیم بودن و خوب کار می‌کردن هنوز هم خوب کار می‌کنن و خواننده‌های جدیدی هم هستن که قوی اومدن و موفّق هستن و من دوسشون دارم، چه شاد و چه غمگین بعضی‌هاشون حرفه‌ای هستن، گرچه تعدادشون محدوده. بازم میگم موزیک سلیقه‌ایه ولی امیدوارم همون تعداد محدود هم روز‌به‌روز پیشرفت کنن و کارهای ‌بهتری رو ازشون ببینیم.


PM- حالا اگر امکانش باشه یه مقدار سوال‌های شخصی‌تر بپرسم... خودت بیشتر چه سبک‌هایی از موسیقی گوش میدی؟

Ø: حتماً، من هر نوع موزیکی که خوب باشه و بتونم باهاش ارتباط برقرار کنم گوش میدم. البتّه بیشتر رپ!


PM- به چه ورزشی علاقه داری و انجامش میدی؟

Ø: بولینگ، شنا و بدن‌سازی. و فوتبال رو هم خیلی دوست دارم!


PM- پس جا داره بپرسم که آبی یا قرمز؟

Ø: فکر کنم بهتر باشه این سوال رو جواب ندم... (خنده) ولی خوب راستش من تعص‍ّب خاصّی رو رنگ ندارم و طرفدار تیم ملّی ایرانم!


PM- خوب... ولی جدا از رنگ‌های خاص! چه رنگی رو دوست داری؟

Ø: مشکی و سبز!


PM- و چه غذایی؟

Ø: قرمه‌سبزی همیشه ارجهیّت داره، قرمه‌سبزی و آب‌گوشت!


PM- و به عنوان آخرین سوال، هدف کلّی‌ت برای آینده چیه و حرف آخر؟

Ø: فکر می‌کنم جواب این سوال رو دیگه همه بدونن چون تو مصاحبه‌هام زیاد تکرار کردم، هدف کلّی‌م موفّقیّت و به بالاترین نقطه رسوندن اسم ایران، موسیقی ایران و بالاخره رپ فارسیه، به طوری که تو کلّ جهان مطرح بشه و مثل دوران گذشته که ایران همیشه اوّل بوده، الان هم اوّل باشه و رپ فارسی بتونه حرف زیادی واسه گفتن داشته باشه و جهانی بشه. اوّلین هدفم تو زندگی این هست و امیدوارم همه‌ی ایرانی‌ها و خانواده‌های ایرانی بتونن یه زندگی خوب و خوش و سالم داشته باشن، زندگی بالا پایین داره ولی خوش و خرّم بودن خیلی مهمّه... به امید این که مردم از کارم راضی باشن و ازشون می‌خوام همیشه برام انرژی مثبت بفزستن و من رو دعا کنن، همین!


PM- مرسی که وقتت رو به ما دادی و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت و جهانی شدنت باشیم.

Ø: من هم تشکّر می‌کنم، موّفق باشید.

 

و حالا خیلی خوبه که از فرصت استفاده کنیم و با A.B.Z آهنگساز تهی گپ کوتاهی داشته باشیم.


PM- اگر ممکنه به عنوان سوال اوّل خودتون رو معرّفی کنین.

A.B.Z- بله حتماً، بنده عبّاس بنازاده هستم ملقّب به A.B.Z، که خوب مخفّف اسمم میشه و این نام هنری رو حسین تهی عزیز واسه من انتخاب کردن... حدود دو سال هست که با حسین در دوبی فعّالیّت هنری انجام میدم و از این همکاری بسیار راضی هستم. حسین یکی از بهترین رپرهای ایران هست و افتخار این رو دارم که براش کار آهنگسازی و تنظیم انجام بدم. اوّلین رپری که باهاش کار کردم حسین بود و فکر می‌کنم آخریش هم بمونه!


PM- درسته، میشه یه مقدار از سابقه‌ی کار هنری‌تون برامون بگین؟ قبلاً تو چه زمینه‌ها و سبک‌هایی کار کردین؟

A.B.Z- خوب در مورد سابقه‌ی کار هنریم من از حدود 9 سال پیش داخل ایران فعّالیّت داشتم و قبلاً نوازنده بودم و بیشتر در اجراهای زنده شرکت می‌کردم و ساز می‌زدم و بعضی وقت‌ها هم برای کنسرت‌ها کار تنظیم ارکستر و گروه موزیک رو انجام می‌دادم. من زمانی که ایران بودم با خواننده‌های داخل ایران خیلی زیاد همکاری داشتم، که حالا بنا به دلایلی نمی‌تونم اسم ببرم... ولی کارهای زیادی رو با هم ضبط کردیم که متأسّفانه به دلیل کمبود امکانات و مشکلات موجود نتونستیم موزیک‌مون رو به خوبی به بازار ارائه بدیم.


PM- چی شد که تصمیم گرفتین تو سبک رپ فارسی فعّالیّت داشته باشین و با «تهی» همکاری کنین؟

A.B.Z- من اولّین کاری که از حسین شنیدم و خیلی خوشم اومد، آهنگ رقص اندام بود. البتّه قبلش هم خیلی از آهنگ‌های رپ رو گوش می‌دادم و با خیلی از رپرها ارتباط داشتم. ولی تو این آهنگ من خیلی از خوندن حسین خوشم اومد و بعدش از طریق یکی از دوستان مشترک با حسین آشنا شدم و زمینه‌ی این فراهم شد که همکاری‌مون رو شروع کنیم. چون اصولاً خیلی خوندن حسین رو دوست دارم! و باید بدونین اوّلین آهنگی که واسش ساختم آهنگ کلید بود که به نوعی استارت همکاری ما رو زد.


PM- درباره‌ی آهنگ بغض که تهی قبلا‍ً در ایران و به نحو دیگه‌ای اجراش کرده بود و شما اون رو بازسازی کردین یه مقدار برامون بگین.

A.B.Z- اون زمان من آهنگ بغض رو شنیده بودم ولی خوب نمی‌دونستم که خود حسین اون رو خونده... بنابراین بعد از آشنایی‌مون خودم به حسین پیشنهاد دادم که این آهنگ رو ریمیکس کنم و مجدداً تنظیمش کردم. حسین هم خیلی از تنظیم این آهنگ خیلی خوشش اومد و کار رو کلیپ کرد.


PM- درسته، آیا در حال حاضر فقط با «تهی» همکاری دارین یا نه برای خواننده‌های دیگه‌ای هم آهنگ می‌سازین؟

A.B.Z- بله الان شخصاً فقط با حسین تهی کار می‌کنم ولی خوب برای بقیه‌ی خواننده‌ها، هم من و هم حسین هر چند وقت یک بار اگر وقت اجازه بده آهنگسازی می‌کنیم... امّا اون جوری نیست که حتما «باید» این کار رو انجام بدیم... نه، خیلی وقت‌ها خواننده‌هایی تماس می‌گیرن و اگر وقت داشته باشیم و بتونیم و کاری از دستمون بر بیاد حتماً کمکشون می‌کنیم. البتّه وقت ما الان خیلی محدوده چون شدیداً مشغول کار روی آلبوم حسین هستیم که تعداد زیادی آهنگ داره و دو ساله که داریم کارهای آلبوم رو انجام میدیم، بنابراین نمی‌تونیم اون طور که لازمه برای کار با مشتری وقت بذاریم.


PM- خوب می‌خواستم این سوال رو بپرسم که روند تولید یک آهنگ رپ که اصطلاحاً بهش Beat میگن به چه ترتیبی هست؟ یعنی آیا اوّل شعر گفته میشه و آهنگ روی شعر ساخته میشه یا برعکس و یا ترتیب خاصّی نداره؟

A.B.Z- ببینید خوب بستگی به شرایط از هر دو روش استفاده میشه، یعنی بعضی موقع‌ها حسین یه شعری رو می‌نویسه و به من میده و یا برعکس من یه آهنگی رو می‌سازم و حسین خوشش میاد و به من ایده‌ی شعری میده،‌ و خوب بعدش خیلی جالب میشه چون من و حسین خیلی با هم داخل کار می‌جنگیم، یعنی مثلاً من یه بیتی می‌زنم و حسین یه شعر میگه، بعد من میگم به طور مثال این قسمت از شعر چه قدر قشنگ شده... و یه مقدار از بیتی که ساختم رو عوض می‌کنم. ما همیشه در حال تغییر دادن و بهتر کردن کار هستیم ولی خوب ترتیب خاصّی نداره. البتّه می‌تونم بگم اکثر اوقات و حدوداً 70٪ مواقع اوّل حسین شعر رو آماده می‌کنه و بعد من موسیقی رو می‌سازم.


PM- نظر شما درباره‌ی «تلفیق» چیه؟ آیا باهاش موافقین یا نه هر سبکی باید جداگانه کار خودش رو انجام بده؟ و آیا شما خودتون از این روش استفاده کردین؟

A.B.Z- به نظر من تلفیق بد نیست ولی خوب نوع تلفیق مهمّه، یعنی سلیقه‌ای که باعث انجام تلفیق میشه اون رو خوب یا بد جلوه میده. مثلاً ما داخل آهنگ بغض بیت رپ رو با سازهای موسیقی سنّتی ایران تلفیق کردیم و خوب در آهنگ سه‌تار و کمانچه به کار بردیم. ولی در کل باید دید تلفیقی که انجام میدی به محیط کار می‌خوره، با شعر تناسب داره یا نه... و ما بعدش آهنگ این چیه رو کار کردیم که در اون از سازهای غربی و کاملاً مدرن امروزی استفاده شده و هیچ نوع تلفیقی هم نداره، در واقع همون بیت هیپ‌هاپ خالصیه که باید باشه.


PM- از این موضوع که بگذریم به نظر شما آیا دلیل خاصّی داره که خیلی از موزیسین‌های خوب کشور ما به تدریج دارن از ایران خارج میشن؟

A.B.Z- به نظر من وقتی یک آهنگساز آهنگی رو می‌سازه و یا یک ترانه‌سرا شعری رو میگه دوست داره کاری که ساخته و اثری که به وجود آورده شنیده بشه و حالا به هر طریقی بین مردم پخش بشه، ولی خوب متاسّفانه این شرایط داخل ایران وجود نداره و زمینه‌ای میشه برای خارج شدن موزیسین‌ها از ایران.


PM- و آینده‌ی موسیقی ایران رو چه‌طور می‌بینین؟

A.B.Z- من فکر می‌کنم بچّه‌های داخل ایران بسیار هنرمند و با استعداد هستن، ولی متأسّفانه به دلیل امکانات کم و مشکلاتی که دارن نمی‌تونن به خوبی خودشون رو نشون بدن و مطرح کنن. و به نظر من هیچی از خواننده‌های خارج از ایران و به اصطلاح لس‌آنجلس کم ندارن و در بعضی موارد خیلی بهتر از اون‌ها هم کار می‌کنن... اگر روند داخل ایران به همین شکل پیش بره فکر می‌کنم موسیقی درجا می‌زنه، ولی با بهتر شدن شرایط قطعاً میشه به آینده‌ی موسیقی ما امیدوار بود.


PM- ما هم امیدواریم... خیلی ازتون تشکّر می‌کنم بابت وقتی که برای مصاحبه گذاشتین و امیدوارم در آینده‌ی خیلی نزدیک شاهد بیرون اومدن آلبوم و کارهای مشترک شما با حسین تهی عزیز باشیم.

A.B.Z- ممنونم، من هم تشکّر می‌کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد