فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

لِی جون (Lei Jun)




 لِی جون (Lei Jun)



 لِی جون (Lei Jun)


ارزش خالص دارایی: ۱۴.۴ میلیارد دلار(50 هزار میلیارد تومان)

سن: ۴۵ سال

تابعیت: چین

نوع فعالیت: فناوری

منبع ثروت: شرکت شیائومی (خودساخته)




زندگی نامه لی جون: لی جون یکی از چندین میلیاردر چینی خودساخته در قرن ۲۱ است که در طی حدود ۳ سال حضور در بازار فناوری، موفق به کسب ۱۴.۴ میلیارد دلار دارایی خالص شد و اکنون گوشی‌های هوشمند او، چهارمین محصول پرفروش در تمام دنیا و پرفروش‌ترین در چین محسوب می‌شوند.


 بقیه در ادامه مطلب 



 


لی جون مدت کوتاهی بعد از اتمام تحصیلات مهندسی نرم‌افزار، فعالیت خود در عرصه‌ی فناوری را با پیوستن به یک شرکت چینی تولید نرم‌افزار به نام کینگ‌سافت آغاز کرد. او که در سمت‌های مدیر ارشد فناوری، مدیرعامل و ریاست شرکت فعالیت می‌کرد تا سال ۲۰۰۷ و قبل از استعفا، با موفقیت کینگ‌سافت را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کرد. لی جون تا سال ۲۰۱۰ با سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و کارآفرینی ثروتمند شده بود و در آن زمان به همراه مدیر اجرایی سابق گوگل در چین، شرکت شیائومی را تأسیس کرد. او در سال ۲۰۱۱ دوباره به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی کینگ‌سافت منصوب شد و به دنبال آن برای افزودن قابلیت ذخیره‌سازی ابری به گوشی‌های شیائومی، دو شرکت را با هم ادغام کرد.


در حال حاضر شیائومی که غالبا به‌عنوان اپل چین از آن یاد می‌شود، با ارزشی معادل ۴۶ میلیارد دلار، دومین شرکت خصوصی در بازار فناوری دنیا محسوب می‌شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد