فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

کمپین من دریاچه اورمیه هستم جهانی شد





کمپین من دریاچه اورمیه هستم جهانی شد



سرویس محیط زیست: با پی گیری رضاکیانیان وهمراهی  خانه جوان اورمیه وگروه مردم نهاد حامیان محیط زیست دانشجویان دانشگاه صنعتی اورمیه  و دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران ، سازمان محیط زیست کشور و ستاد احیا دریاچه ارومیه کمپین من دریاچه اورمیه هستم جهانی شد…

 

 

به گزارش خبرنگار صبح چیچست درگفتگوئی کوتاه با دکترخزائی  مدیرکل خانه جوان استان آذربایجان غربی گفت:  بدلیل مشکل بودن پیوستن اینترنتی به کمپین و یا نداشتن ایمیل از سوی اکثر مردم و همراهان کمپین، لذا بنا به پیشنهاد آقای کیانیان و پیگیری های شبانه روزی فرهنگسرای جوان ، سامانه پیامکی بشماره ۳۰۰۰۷۰۴۰ براه افتاد که از پیش از ظهر امروز قابل استفاده بوده و عموم مردم می توانند با ارسال عدد ۱ به شماره مذکور دغدغه خود را برای احیا دریاچه ارومیه اعلام نمایند.


بقیه در ادامه مطلب

  

 

وی افزود: این مهم با هماهنگی و تعامل با دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران و حمایت سازمان محیط زیست کشور و ستاد احیا دریاچه ارومیه و پیشنهاد و حمایت آقای کیانیان و به دعوت  فرهنگسرای جوان ارومیه آغاز گشته و تا رسیدن به حداقل یک میلیون امضا ادامه خواهد داشت.

دکتر محمد خزائی با اشاره باینکه حمایت از مسائل زیست محیطی یک امر غیرسیاسی است وخوشبختانه   فعالان سیاسی بدون ملاحظه مسائل گرایشهای جناحی دراین کمپین شرکت دارند افزود:  در این راه از تمامی علاقمندان و فعالان محیط زیست دعوت میشود تا به کمپین پیوسته و دیگران را نیز دعوت نمایند.

خزائی گفت:  این حرکت نیازمند عزم و اراده مردمی و ملی بوده و هرکسی که بتواند هر نوع کمکی به این تلاش ارزشمند بنماید جزئی از کمپین #من_دریاچه_ارومیه_هستم خواهد بود.  #هیچ_تلاشی_بی_ثمر_نیست. از آدرس http://yon.ir/t5E2  یا با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۰۴۰ به کمپین بپیوندید.

 

 

 

گفتنی است : بسیاری از شخصیتهای هنری وفرهنگی وسیاسی وبرجسته درروزهای گذشته به این کمپین ملی وجهانی پیوسته اند…

پیش ازاین به دعوت فرهنگسرای جوان ارومیه در اواخر مرداد ,آقای رضاکیانیان هنرمند و بازیگر سرشناس کشور جهت سفری سه روزه  وارد ارومیه شد. پس از دیدار با سینماگران و عکاسان و تئاتری های ارومیه و با تکیه و تاکید بر مسائل زیست محیطی منطقه، روز دوم و پس از بازدید از آبشار سوله دوکل در منطقه سیلوانا ارومیه، رضا کیانیان همراه با هیئتی از کارشناسان محیط زیست و عکاسان و خبرنگاران راهی دریاچه ارومیه شدند و پس از بازدید و عکاسی از دریاچه وضع بحرانی آن را از نزدیک مشاهده نمودند. در روز سوم در طی مراسمی از سوی ستاد احیا دریاچه ارومیه و فرهنگسرای جوان ارومیه آقای کیانیان به عنوان حامی احیای دریاچه ارومیه معرفی گردید. پس از آن بود که با پیشنهاد و پیگیری های آقای کیانیان و به همت فرهنگسرای جوان ارومیه کمپینی با عنوان #من_دریاچه_ارومیه_هستم با هدف جمع آوری یک میلیون امضا برای ارائه به سازمان ملل جهت پیگیری معضل زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه و اثرات زیان بار آن بر زندگی میلیونها نفر، به راه افتاد. با تلاش های مجدانه اعضای کمپین مردمی، جمع آوری امضاها از طریق آدرس http://yon.ir/t5E2 آغاز شد. که این امر تا به امروز نیز ادامه دارد.

 

حاشیه خبر :بعدازانتشار خبر کامنتها وپیامهای برخی فعالین سیاسی وفرهنگی بشرح زیر افزوده شد: 

کمپین من دریاچه اورمیه هستم منتظر پیوستن مدیران استانهای آذربایجان است

همچنین فعالان مدنی وفرهنگی درابطه با تسریع درجمع آوری یک میلیون امضا ضمن تقدیر از حرکت انساندوستانه گروه UNEP  سازمان ملل،ازوزیرامورخارجه ایران و سفارت ایران درنایروبی خواستار تلاش بیشتربرای تبلیغ جهانی این کمپین شدند.

جمعی ازفعالین مدنی وفرهنگی نیز از مدیرکل سازمان ثبت اسناد کشور واستان آذربایجان غربی نیز خواستند بمنظورجبران مافات وسهل انگاری درحذف نقشه این دریاچه از اسنادثبتی پیشگامانه به این کمپین بپیوندند.

گفته میشود هنوز استاندارآذربایجان غربی ومدیرکل فرهنگی استانداری  به این کمپین نپیوسته ومدیران استان نیز واکنشی ازخودنشان نداده اند. یک فعال فرهنگی نیز پیشنهادداد برای اینکه برخی مدیران عافیت طلب داوطلب شوند مسئولین امنیتی نیز دراین کمپین شرکت نمایند!

جمهی از فعالین مدنی از مدیرکل صداو سیما ، اعضای شوراهای شهرهی استان آذربایجان غربی خواستار اعلام حمایت وپیوستن به این کمپین شدند.



وضیحات درباره گروه حامیان محیط زیست بین المللی :

 

برنامه محیط زیست ملل متحد (به انگلیسی: United Nations Environment Programme) با نام اختصاری (یو. اِن. ئی. پی – UNEP) نهادی وابسته به سازمان ملل متحد است که فعالیت‌های زیست‌محیطی اعضای خود را هماهنگ نموده، در توسعهٔ مشارکت کشورها در اجرای دقیق سیاست‌ها و تشویق‌های گسترش قابل تحمل مؤثر بر طبیعت از میان شیوه‌های دقیق محیطی مساعدت می‌نماید. این انجمن در نتیجه کنفرانس سازمان ملل بر روی محیط انسان در سال ۱۹۷۳ پایه‌گذاری شد و اداره مرکزی آن در نایروبی، کنیا قرار دارد.

بر اساس اعلامیه محیط زیست بشر (بیانیه اصولی) که در ژوئن ۱۹۷۲ به تصویب کنفرانس جهانی محیط زیست انسان در استکهلم رسیده است. حفظ محیط زیست بشر و تضمین حقوق بشر برای برخورداری از محیط زیست سالم و تشویق و ترغیب فعالیت های زیست محیطی در سطوح بین المللی و منطقه ای و توسعه قوانین و معاهدات بین المللی به منظور کنترل آلودگی و تخریب محیط زیست ناشی از فعالیت های بشری از اهداف برنامه می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد