فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

زندگانی کارلوس اسلیم



 

بیوگرافی کارلوس اسلیم


کارلوس اسلیم هِلو (Carlos Slim Helú)


ارزش خالص دارایی: ۲۳.۵ میلیارد دلار

سن: ۷۵ سال

تابعیت: مکزیک

نوع فعالیت: صنایع مخابراتی

منبع ثروت: گروه کارسو (خودساخته)


زندگی نامه کارلوس اسلیم هلو: کارلوس اسلیم ثروتمندترین مرد مکزیک و مالک ۲۰۰ شرکت در این کشور است که مدیریت آن‌ها توسط یک شرکت خوشه‌ای به نام گروه کارسو ( Grupo Carso ) انجام می‌شود. پدر اسلیم یک کارآفرین مکزیکی – لبنانی بود که کسب‌وکار خود را درزمینه‌ی املاک و خرده‌فروشی برای پسرش به میراث گذاشت. کارلوس بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی مهندسی عمران، این کسب‌وکار را در عرصه‌های مختلف گسترش داد و بعد از گذشت سه دهه تا اواخر دهه‌ی ۸۰ اقتصاد مکزیک را تحت سلطه‌ی خود درآورد.


این‌ سرمایه‌گذار زیرک و موقعیت‌شناس در سال ۱۹۹۰ گروه کارسو را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کرد و با فاصله‌ی کمی سرمایه‌ی خود را برای به انحصار درآوردن صنایع مخابراتی مکزیک به کار انداخت. حاصل این اقدام به‌موقع، به دست آوردن مالکیت شرکت مخابرات ایالتی مکزیک (Telmex) بود که اکنون ۸۰ درصد از خطوط تلفن این کشور را در اختیار دارد. اسلیم در سال ۲۰۰۸ و بعد از افت فاحش نیویورک‌تایمز در بورس ایالات‌متحده، ۶.۴ درصد از سهام آن را به مبلغ ۱۲۷ میلیون دلار خریداری کرد و به سهامدار ارشد این روزنامه تبدیل شد. او به‌مرور سهام خود را تا ۱۷ درصد افزایش داد و اکنون با پایان روزهای بحرانی نیویورک‌تایمز، این سهام ۳۴۰ میلیون دلار ارزش دارد.


اسلیم هنوز انگیزه‌ی زیادی برای گسترش دادن امپراتوری خود دارد؛ به‌خصوص در کشور زادگاهش که اخیرا ۴ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است. او اخیرا به‌منظور جلوگیری از مشکلات خانوادگی احتمالی بعد از مرگش، تقسیم ثروت بین خانواده و خویشاوندان را آغاز کرده است که به همین دلیل دارایی خالص ذکرشده، احتمالا بسیار کمتر از ثروت واقعی او برآورد شده است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد