فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

فوق العاده از مهراد

¤ اس ام اس عاشقانه ¤ روان شناسی و موفقیت¤ دانلود موزیک ¤ Love * سخن بزرگان

سوالات و راهنمایی های مربوط به کنکور کارشناسی و ارشد

سوالات و راهنمایی های مربوط به کنکور کارشناسی و ارشد برق الکترونیک

«به نام خدایی که در این نزدیکی است»


لیست منابع مناسب جهت آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد رشتة مهندسی برق- الکترونیک

*مطمئن باشید با اعتماد به این کتاب ها که حاصل جستجوی فراوان من در بازار کتاب و خوندن حداقل 3 منبع از هر درس بود، به نتایج بسیار مطلوب می رسید. اعداد داخل پرانتز ،ضریب این درس ها در گرایش الکترونیک هستند.

الکترونیک (5): با جزوة دست نویسی آموزشگاه پارسه که در کلاس نوشته شده باشه، مطالب را یکبار خوب می فهمید و تعدادی نیز مثال حل می کنید و با تست های طبقه بندی شدة کتاب الکترونیک انتشارات راه دانشگاه تالیف "مهرداد بهرام نژاد" در هر موضوع به تبحّر در زدن تست می رسید. خواهید دید که خوردن الکترونیک چقدر راحته .برای کسب رتبة خوب نباید الکترونیک رو با این ضریب زیادش ،پایین بزنید.


ادامشو میخوای پس برو به ادامه مطلب


«به نام خدایی که در این نزدیکی است»


لیست منابع مناسب جهت آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد رشتة مهندسی برق- الکترونیک

*مطمئن باشید با اعتماد به این کتاب ها که حاصل جستجوی فراوان من در بازار کتاب و خوندن حداقل 3 منبع از هر درس بود، به نتایج بسیار مطلوب می رسید. اعداد داخل پرانتز ،ضریب این درس ها در گرایش الکترونیک هستند.

الکترونیک (5): با جزوة دست نویسی آموزشگاه پارسه که در کلاس نوشته شده باشه، مطالب را یکبار خوب می فهمید و تعدادی نیز مثال حل می کنید و با تست های طبقه بندی شدة کتاب الکترونیک انتشارات راه دانشگاه تالیف "مهرداد بهرام نژاد" در هر موضوع به تبحّر در زدن تست می رسید. خواهید دید که خوردن الکترونیک چقدر راحته .برای کسب رتبة خوب نباید الکترونیک رو با این ضریب زیادش ،پایین بزنید.

الکترومغناطیس (3): جزوة دست نویس پارسه خصوصاً برای بخش اول این درس یعنی الکتریسیته ساکن خیلی خوبه. بعد از اینکه مبحثی از این جزوه رو خوندید به سراغ همون مطلب در کتاب الکترومغناطیس انتشارات پردازش تألیف "دکتر محمود محمد طاهری" برید و مطالب و مثالهای آموزشی اوّل اون بخش رو بزنید. با زدن 15-10 تست انتهایی فصل،به مهارت کافی می رسید.

در بخش دوم یعنی «مغناطیس» کتاب پردازش مطالب و مثال های روشن کنندة بهتری داره.بد نیست تست های مروری اون رو هم بزنید، گر چه این کار لزومی هم نداره و فقط در صورت داشتن وقت کافی انجامش بدید. برای اینکه از بقیه جلو بزنید این درس رو خوب بخونید. از اون چه فکر می کنید ساده تره مضاف بر اینکه خیلی از تستهای کنکور مغناطیس رو می تونید با ردّ گزینه و بازی با پارامترها بزنید.اگه بتونید اینطوری چند تا تست جلو بیافتید بهترین ایده از نظر من اینه که ،وقتی رو که اینجوری ذخیره کردید رو بدید به الکترونیک،که تو همون دفترچه هست.

مدار(4): جزوة چاپی پارسه فوق العاده بود. من که این جزوه رو می پرستیدم با سبک منحصر به فرد ارائه اون، بخصوص در بخش مدار 1 . مدار بسیار مهارتیه یعنی با افتادن وقفه در زدن تست های مدار مهارتتان در حل حتی یک مدار ساده ، به شدت پائین می آید و در عوض اگه مدت زیادی از تست زدن نگذشته باشد، آمادگی کافی برای حل سؤالات مدار خواهید داشت.بدیِ گزینه ها تو تست های مدار کنکور اینه که گزینه ها خیلی هوشمندانه و گمراه کننده هستند.زیاد هم پیش میاد جوابی رو اشتباه در بیارید ولی تو گزینه ها باشه.

یک توصیه: می تونید به علت میانگین درصد کلّ،پائین مدار در کشور ] 7 درصد [ ، به عنوان مثال 12 تست ساده تر از 20 تست رو انتخاب کرده و با وقت 60 دقیقه ای سعی کنید اون ها رو حل کنید. همان طور که گفتم نباید بین تست های مدار وقفة زیادی بوجود بیاد. لذا بعد از جزوة پارسه به سراغ تستهای کتاب مدار انتشارات پردازش تالیف "دکتر رسول دلیر روی فرد" رفته و تست های طبقه بندی شدة عالی اون رو بزنید. بخصوص در قسمت مدار 2،مثل تزویج و ترانس ، مطالب آموزشی اون جالبه.

سیگنالها و سیستم ها(3): درس جیگرِمن.جزوة چاپّی پارسه خیلی کامله. آزمون های خوبی هم در آخر هر فصل داره فقط جواباشو از یکی که تو کلاس شرکت کرده بگیرید. 2 بار این درس رو بخونید، به راحتی می شه درصد بالایی زد. برای درصد نجومی، آزمون های پارسه رو از سال قبل گیر بیارید و بزنید، خیلی سخته ولی جیگرتونو حال میاره.چون این درس از سال 77 وارد دروس کنکور شده و منابع سوالتون یه خورده کمه،علاوه بر آزمونهای قبلی پارسه ،آزمونهای کنکورهای سالهای قبل دانشگاه آزاد رو هم بزنید.

مهم:حتما خودتونم می دونید بهترین منبع برای آزمون کارشناسی ارشد، سوالهای سالهای قبلشه.به نظر من سراغ تستهای تالیفی و دانشگاه آزاد نرید.درس سیگنالها و سیستمها یه استثنا بود.

کنترل(3): کتاب پردازش خیلی خوبه. بسیار خوب اوگاتا رو خلاصه کرده. تو مثال درس رو تفهیم می کنه. برای درک بهتر مباحثی مثل مکان هندسی و پاسخ فرکانسی به جزوة چاپی پارسه تالیف" دکتر جاهد مطلق" رجوع کنید؛توپ گفته. به خیالتونم تخت که می تونید درصد خوبی بزنید. اگرم حال کردید تست های آزمون پارسه و جواباشو یه نگاهی بندازید.

زبان(3): سنجش تکمیلی. میگن خوبه.خودم ندیدمش

بهترین منابع موجود در بازار کنکور ایران آزمون های پارسه هست که جواب تشریحی دارند 490 صفحة اول جزوة چاپی زبان تخصصی پارسه رو قبلش بخونید بهتره. زبان باید به مرور و پیوسته مطالعه بشه. مثلاً مرتب هر شب نیم ساعت یک متن علمی رو بخونید و هر هفته یکی از آزمون های پارسه رو از خودتون تایم بگیرید و جوابشو با دقت بخونید.از جوابهای تشریحی این آزمونها خیلی سود می کنید.من خودم سوالای سه passage رو بدون خوندن حتی یه خط از اون و با رد گزینه یا جستجوی یه کلمه خاص تو متن حل کردم.

ریاضی مهندسی(به همراه معادلات 4): پوران پژوهش- تألف "فرزین حاجی جمشیدی" خیلی خوبه بخصوص در مبحث مشتقات جزئی که معمولاً بچه ها رو زیاد اذیت می کنه. اگرم جواب بعضی تست ها رو نفهمیدید معمولا می تونید اون سوال رو تو کتاب ریاضی مهندسی دکتر معتقدی از انتشارات پارسه پیدا کنید امّا به عنوان مرجع کنکور همون کتاب آقای حاجی جمشیدی بهتره.جدولهایی هم برای حدس زدن شکل کلی جوابهای مشتقّات جزئی،معادلات موج و پتانسیل و سری فوریه و ... داره.در کل بهترین انتخابه.

معادلات: انتشارات راه دانشگاه- تألیف بهزاد خداکرمی- حالشو ببر متأسفانه آمار و احتمال رو نخوندم.

توجه: از اونجایی که ریاضیات مهندسی و معادلات خیلی فرّارند، سعی کنید از اون ها خلاصه تهیه کنید.اگرم خیلی تنبلید روی فرمولهای مهمتری که بخصوص زیاد تو کنکور اومدند ماژیک مارکر بکشید.

چند توصیه از یه دوست:

*حداقل یک ماه و نیم مانده به کنکور سراغ تست های جامع کنکورهای کارشناسی ارشد مهندسی برق انتشارات «دانشگاه تهران» برید که در سه جلد همة کنکورهای برگزار شده تا حالا رو دارند. فقط عیبش اینه که سیگنال و سیستم رو نداره. می تونید از دوستایی که " کتاب برق" رو دارند بگیرید. یا دفترچه ها شو تهیه کنید.فکر کنم کتاب سیگنالها و سیستم های انتشارات راه دانشگاه هم اونو داشته باشه.خودتون بررسی کنید. هر روز از خودتون کنکور بگیرید.

مثلاً : 30/9 -8 دفترچة کنترل-تجزیه.سال 79

12-30/9 دفترچة مغناطیس- الکترونیک.سال 79

می تونید با مدیریت زمان مناسب 5/1 ساعت رو به هر دو درس اختصاص بدهید. در پایان مهلت هر دفترچه حتماً دفترچه رو عوض کنید. توی دفترچة الکترونیک مغناطیس بد نیست یک ساعت به الکترونیک و نیم ساعت به مغناطیس وقت بدید. حتماً توی همون کتاب ها حل کنید تا به حل کردن سؤال توی فضای کم هم عادت کرده باشید .حتماً در پاسخنامه واقعی علامت بزنید. فکر بدی نیست که در صدها تون رو از جمله تعداد جواب های صحیح و غلط و نزده در هر درس رو یادداشت کنید و از پیشرفتتون انرژی و از پسرفتتون عبرت بگیرید.

بعد از اتمام وقت،از خودتون درصد بگیرید و تو دفترچه ای موارد بالا رو یادداشت کنید.

حالا بعد از یه استراحت کوتاه و آبمیوه و گردش و هواخوری (خود دانید) با آرامش،دونه دونه تستها رو دوباره تو فضایهای خالی کتاب انتشارات دانشگاه تهران حل کنید.چه اونایی که درست حل کردید ،چه غلط و چه اونایی که بلدشون نبودید و همچنین تستهایی رو که بلد بودید ولی به علّت وقت کم و مدیریت زمان نامناسب ،داغ حل کردنشون رو دلتون موند.

*تا جواب تستی رو نمی دونید و مطمئن نیستید اون رو نزنید.همین جواب های غلطه که پدر مارو در آورده.

*آزمونها و دفترچه ها:

ترتیب روزهای کنکور اعداد و ارقام تقریبیه ولی مدت زمان پاسخگویی به هر دفترچه درسته.وقت پاسخگویی به هر سؤال هر درس غیر از زبان سه دقیقه هست.

عصر مثلاً(پنج شنبه): پنج شنبه 40/3 -3 - زبان (25 سؤال)- دفترچة شماره یک عصر

45/5-45/3- مدار (20 سؤال)-دفترچة شماره دو عصر

*ریاضی (20 سؤال: 10-11 تا ریاضی مهندسی، 6-5 تا معادلات، 4 تا آمار و احتمال)

صبح فردا (مثلاً جمعه):

30/9-8 کنترل (15 سؤال)،تجزیه (15 سؤال) دفترچة شماره یک صبح

11-30/9 الکترونیک (15 سؤال) ، مغناطیسی (15 سؤال) دفترچة شماره دو صبح

*همان طور که می بینید اول باید امتحان عصر و درس های فرّار تر رو بدید.پس بهتره صبح روز قبلش امتحان عصر کنکور 86 رو بزنید اونهم توی وقتش تا مطالب تو ذهنتون تازه شه، خیلی مفیده .بعد روی کتابهاتونو ببوسید و برید تفریح و به هیچ چیز هم فکر نکنید.مخصوصا روزنامه و کتاب نخونید.

*قبل از امتحان عصر(با فرض ساعتهای ذکر شده در بالا)،نهار رو سبک بخورید،انرژیتونو با ورجه وورجه کردن از دست ندید.همه وسایل از جمله دو مداد و دو-سه تا پاک کن ،کارت وروود به جلسه امتحان رو جهت اطمینان چک کنید.

بعد از امتحان عصر بدترین کاری که میشه کرد اینه که جوابا رو با بقیه چک کنیدودور از هیاهو ،مثل بچه های خوب برگردید خونتون.حوالی 9:30 بخوابید.حدود 6 از خواب بیدار شید و در کنار یه صبحانه خوب مثل عسل ،قهوه هم نوش جان کنید تا ادامه خوابتون رو سر جلسه تماشا نکنید.

*هی جزوه عوض نکنید و از این شاخه به اون شاخه نپرید، چند بار خوندن یه جزوه بهتر از خوندن چند جزوه است.

*قهرمان بازی در نیارید لازم نیست حتماً همة سؤالات رو حل کنید. اول سؤالات ساده تر رو حل کنید و سؤال هایی که می تونید احتمالاً در مرور بعدی حل کنید رو توی دفترچه علامت بزنید.

*بعد از خوندن هر کتاب بلافاصله یک مرور سطحی کرده و از آن خلاصه تهیه کنید. بعداً متوجه فایدة اون می شید.

*لازم نیست همه آزمون های آزمایشی رو اونم از اول شرکت کنید. سه تا آزمون جامع آخر پارسه کافیه. البته همش می گن باید کامل ثبت نام کنید ولی عملاً اینطور نیست، بعد از اون امتحانات جوابا شو سر فرصت بخونید و یاد بگیرید.

*همین منابع کافیه.من حتی کتابهای مدار جبه دار و یا میر عشقی برای الکترونیک رو نداشتم. اصلاً نیار نشد.

*به خاطر اینکه فقط 4 تست از 20 تست ریاضی مربوط به آمار و احتمال بود، اون رو نخوندم ولی بد نیست وقتی تست های ریاضی کنکور سالهای قبل رو می زنید جواب های آمار و احتمال رو هم بخونید. شاید تونستید یکی دو تا رو حل کنید.اگرم دوست دارید بخونیدش ،جزوه چاپی پارسه عالیه.

حرف آخر: می دونم شما هم مثل من هیچی از الآن بارتون نیست ولی نگران نباشید خیلی سریع جبران می کنید من خودم دو ماهه همه ی درسها به جز ریاضی رو خوندم و تست زدم و آماده شدم از همة شماها هم ضعیف تر بودم. بهترین انگیزه برای شما رها شدن از این دانشگاهه.

اگر مشکلی داشتید، در حد وقت، توان و سوادم در خدمتتون هستم.

ارادتمند شما:

حسام الدّین شافعیان

لینک دانلود :

http://www.sharemation.com/hessameddin/tosie/tosie%20konkur.doc

یا

http://www.sharemation.com/hessameddin/tosie/tosie%20konkur.pdf
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد